سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبرها

1- آغاز به واگذاری سیم کارت‌های نسل سوم در ایران: واگذاری سیم کارت‌های نسل سوم گوشی‌های تلفن همراه با نام تجاری «رایتل (RighTel)» در شهرهای تهران و کرج آغاز شد. براساس اعلام عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در مرحله‌ی اول این سیم کارت‌ها به مردم تهران واگذار می‌شوند و به مرور زمان به دیگر شهرهای ایران نیز واگذار خواهند شد. سیم کارت‌های نسل سوم علاوه بر اینکه امکان ارسال صدا و پیام را دارند، امکان ارسال تصویر و استفاده از اینترنت را هم بر روی گوشی تلفن همراه خواهند داشت.

2- اینترنت خود تهدید و جاسوس است: در حالی که از اینترنت در سرتاسر دنیا به عنوان ابزاری برای پیشرفت ‌و ارتقا جامعه نام برده می‌شود و اینترنت یکی از ابزارهای مهم برای آموزش افراد مختلف در مکان‌های مختلف است، آقای آهنگری، معاون فنی وزیر اطلاعات در سخنانی اینترنت را نه تنها عامل تهدید یا ابزار جاسوسی ندانسته، بلکه اینترنت را خود تهدید و جاسوس اعلام کرده است. این سخنان را آقای آهنگری  در حالی گفته است که در هفته‌ی گذشته یکی از مسئولین کمیته‌ی فیلترینگ ایران هم اینترنت را مهمان ناخوانده دانسته بود. این هفته نیز مانند هفته‌ی گذشته چند روزی دسترسی به سرویس‌های ایمیل مختل شد ولی دوباره به حالت عادی برگشت.

3- ارائه‌ی نسخه جدید مرورگر اپرا مخصوص گوشی‌های موبایل: شرکت اپرا در اطلاعیه‌ای از ارائه‌ی نسخه‌ی جدید مرورگر موبایل خود که با نام‌های اپرا مینی (Opera Mini) و اپرا موبایل (Opera Mobile) شناخته می‌شود در کنگره‌ی جهانی موبایل خبر داده و گفته است که این نسخه بر روی جنبه‌های اجتماعی وبگردی تمرکز خواهد داشت. مرورگر موبایل اپرا ماهانه 160 میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا دارد و یکی از مرورگرهای محبوب در بین کاربران ایرانی است. کنگره‌ی جهانی موبایل از تاریخ 8 تا 11 اسفند ماه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد.

4- کاهش وبگردی از طریق ویندوز و PC: شبکه‌ی تبلیغاتی Chitika در گزارشی که براساس بررسی 120 هزار وب‌سایت بدست آورده است از کاهش 10 درصدی وبگردی از طریق ویندوز و کامپیوترهای پی‌سی خبر داده است. در این گزارش علت اصلی این کاهش، افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها عنوان شده به طوری که هم اکنون فروش تلفن‌های هوشمند از فروش کامپیوترهای پی‌سی بیشتر شده است و اگر تعداد آی‌پدهای تولید شده  توسط اپل را پی‌سی فرض کنیم، اپل بزرگترین کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی پی‌سی در جهان خواهد بود.

5- عرضه‌ی OSX Mountain Lion توسط اپل در تابستان 2012: شرکت اپل نسخه‌ی جدید سیستم عامل خود با نام OSX Mountain Lion یا شیر کوهی را در تابستان سال 2012 عرضه خواهد کرد. این نسخه از سیستم عامل مک 10 ویژگی جدید خواهد داشت که می‌توان به ارسال پیام از طریق مک به آیفون، آی‌پد، آی‌پاد و مک‌های دیگر اشاره کرد. براساس این نسخه‌ی از سیستم عامل اپل، ظاهرا این شرکت تصمیم دارد که سیستم عامل کامپیوترهای مک را هر چه بیشتر شبیه به iOS در آی‌پد، آیفون و آی‌پاد بکند.






تاریخ : سه شنبه 90/12/9 | 5:30 عصر | نویسنده : شاهی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • موز فان