سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تک کده

فایروال‌های پیشنهادی  به شما: ZoneAlarm و Comodo

در برنامه‌ی هفته‌ی قبل درباره‌ی نرم‌افزارهایی که از کامپیوتر شما در مقابل ویروس‌ها و بدافزارها محافظت می‌کنند صحبت کردیم و گفتیم که باید یک آنتی‌ویروس و یک آنتی بدافزار را همواره نصب کنید: آنتی‌ویروس‌های Malware Bytes و AVG و آنتی بدافزار Spybot.

اما برای امنیت بیشتر علاوه بر استفاده از آنتی‌ویرس و آنتی بدافزار، باید فایروال یا دیوار آتشین هم نصب کنید. فایروال مانند یک گارد امنیتی عمل می‌کند و ورود و خروج اطلاعات به کامپیوتر شما را بررسی و کنترل می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه اطلاعاتی حق ورود و یا خروج از کامپیوتر شما را دارند.

فایروال‌ها برای مقابله با جاسوس‌افزارها بسیار مفید هستند. کار جاسوس‌افزارها آن است که اطلاعات شما را بدزدند و آنها را جمع‌آوری و برای دیگران ارسال کنند. با نصب فایروال شما می‌توانید جلوی خروج این اطلاعات را بگیرید.

به همین دلیل، اولین توصیه به شما آن است که از فایروال سیستم عامل‌تان استفاده کنید. ویندوز اکس‌پی، ویستا و 7 همراه با نسخه‌ی رایگانی از فایروال مایکروسافت عرضه شده‌اند که امنیت مناسبی را برای شما فراهم می‌کنند.

برای اطمینان از فعال بودن فایروال ویندوز خود، باید به قسمت Control Panel یا Security Center ویندوز خود بروید تا از روشن بودن فایروال خود مطمئن شوید. (تماشا کنید...)

اگر تمایل دارید که علاوه بر فایروال ویندوز، از فایروال دیگری استفاده کنید شما می‌توانید از دو فایروال قوی و رایگان زیر استفاده کنید:

- ZoneAlarm: زون آلارم یکی از بهترین فایروال‌هاست که تقریبا در بین بقیه‌ی رقبا منحصر به فرد عمل می‌کند و نسخه‌ی ساده‌‌اش به صورت رایگان عرضه می‌شود. (دانلود کنید...)

- Comodo: کومودو هم یک فایروال دیگر است که به راحتی نصب می‌شود و تنظیمات چندان پیچیده‌ای هم ندارد. کومودو یکی از بهترین برنامه‌های امنیتی است که به صورت رایگان عرضه شده و جایزه‌های زیادی را هم برده است. یکی از ویژگی‌های کومودو آن است که به صورت خودکار خودش را به روز می‌کند و از اجرا شدن برنامه‌های مخرب به خوبی جلوگیری می‌کند. (دانلود کنید...)

اگر علاقمند هستید که در مورد فایروال‌ها بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت نگهبان سر بزنید.
علاوه بر این اگر تمایل دارید که در مورد امنیت کامپیوتر و اینترنت بیشتر بدانید، به شما توصیه می‌کنیم که در دوره‌ی «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» وب‌سایت درسنامه شرکت کنید. برای اینکار تنها کافی است یک ایمیل خالی به security1@darsnameh.com بزنید. برای اطلاع از دیگر دوره‌های آموزشی درسنامه نیز می‌توانید به help@darsnameh.com یک ایمیل خالی بزنید.

 

اپلیکیشن‌های معرفی شده

- Home Budget: به کمک این اپلیکیشن آیفون شما می‌توانید مخارج زندگی خود را مدیریت کنید. برای این کار تنها کافی است هر چیزی که خرج می‌کنید را وارد این اپلیکیشن کنید تا در نهایت بتوانید میزان خرج ماهیانه‌ی خود را مشاهده کنید. مزیت این اپلیکیشن در آن است که به صورت تفکیک شده میزان خرجی که کرده‌اید را نشان می‌دهد. مثلا چه میزان برای رفتن به سینما و یا خرید مواد غذایی خرج کرده‌اید. اما نکته‌ی منفی این اپلیکیشن آن است که شما هر خرجی که می‌کنید حتی اگر یک ریال هم باشد را هم باید وارد کنید.

- مدیریت مخارج: این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید است و دقیقا کارآیی مانند اپلیکیشن Home Budget را دارد.

در هفته‌های آینده وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که شما به ما معرفی کرده باشید اما وقت معرفی آنها در برنامه را نداشته باشیم را در خبرنامه معرفی خواهیم کرد. پس اگر اپلیکیشن خاصی را سراغ دارید، لطفا آن را به ما معرفی کنید. برای این کار نیز تنها کافی است که آن را از طریق آدرس ایمیل techshow@manototv.com برای ما ارسال کنید.

 

لایک‌ها

- Digital Blashphomy، وب‌سایتی با ده‌ها تصویر برای دسکتاپ سیستم عامل شما: اگر شما از آن دسته از کاربرهایی هستید که به زیبایی دسکتاپ سیستم عامل خود اهمیت می‌دهید، وب‌سایت Digital Blasphomy بدرد شما می‌خورد. براساس نظرسنجی وب‌سایت معروف لایف هکر، این وب‌سایت بهترین سایت برای عکس‌های دسکتاپ یا Wallpaper است که می‌توانید از آنها برای سیستم عامل خود استفاده کنید.

- معرفی اپلیکیشن‌های آی‌پد توسط یک بیننده تک شو: یکی از بینندگان تک شو ویدیویی را برای تک شو فرستاده است که در آن چندین اپلیکیشن آی‌پد مانند Nylon String Guitar و Bike Baron را معرفی کرده است.

- میز غذا، وب‌سایتی در مورد رستوران‌های ایران: این وب‌سایت ترکیبی از معرفی و نقد غذاهای رستوران‌ها در ایران است. علاوه بر آن دستور پخت غذاهای مختلف نیز در آن یافت می‌شود.

- If I Die، اپلیکیشنی برای دوران پس از مرگ شما: اگر خدایی نکرده بعد از 120 سال از این دنیا رفتید، فکر می‌کنید چه بلایی بر سر حساب فیس‌بوک شما می‌آید؟ If I Die نام اپلیکیشن فیس‌بوکی است که پس از نصب آن بر روی حساب فیس‌بوک‌تان، این اجازه را به شما می‌دهد که آخرین پیام متنی یا ویدیویی خود را به عنوان وصیت یا آخرین پست فیس‌بوک‌تان وارد این اپلیکیشن کنید و سپس سه نفر از دوستان خود را به این اپلیکیشن معرفی کنید که در صورت تایید مرگ شما توسط آنها، آخرین پیام‌تان بر روی صفحه‌ی فیس‌بوک‌تان پست می‌شود!

- زندگی دوچرخه‌ای در نیویورک در 365 روز: گروه Red Peak از اول ژانویه سال 2011 یک دوچرخه را با تمام امکاناتش مثل چراغ، سبد، زنگ و... را در خیابان پر رفت و آمد سوهو در نیویورک به جایی زنجیر کردند و هر روز از آن عکس گرفتند که نتیجه‌ی آن ویدیویی شد که می‌توانید آن را تماشا کنید. نکته‌ی جالب این ویدیو آن است که در پایان 365 روز هیچ چیزی از آن دوچرخه باقی نمانده است!






تاریخ : چهارشنبه 90/11/19 | 9:30 صبح | نویسنده : شاهی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • موز فان